آشنایی با سندروم بي‌حسي انگشتها

 
يك ارتوپد گفت:‌ استفاده زياد از گوشی تلفن و خم نگه داشتن آرنج به مدت زياد، موجب سندروم تونل كوبيتال يا سندروم ناوگان آرنجي مي‌شود.
 
دكتر سيدسميه طباطبايي در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار كرد:‌ در اين عارضه انگشتان شماره 4 و 5 (انگشت كوچك و انگشت حلقه) دچار گزگز و مورمور و بي‌حسي مي‌شوند و دليل اين مشكل نيز فشاري است كه روي اعصاب دست وارد مي‌شود.
 
وي افزود: ‌برخي افراد نيز هنگام خوابیدن عادت دارند كه دست خود را به صورت خم شده نگه دارند که در نتیجه این حالت، دچار اين سندروم مي‌شوند که توصيه مي‌شود افراد دست خود را خم نکرده و مدت زيادی در اين حالت نگه ندارند.
 
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: بي‌حسي انگشتان شست و سبابه و انگشت وسط مي تواند به دليل كار كردن زیاد با مچ دست و خم كردن آن‌ باشد.
 
وي ادامه داد: شايع‌ترين علایم باليني سندروم ناوگان آرنجي، از خواب بيدار شدن و بي‌حس شدن انگشتان است. در مرحله اوليه ممكن است با چند بار خم و راست كردن مچ دست مشكل رفع شود ولي ممكن است بعدها بي‌حسي مداوم ايجاد شود.
 
طباطبايي تصريح كرد: براي درمان اين مشكل در مراحل اوليه مي‌توان از آتل مخصوص استفاده كرد و داروهاي آسپرين و كورتون نيز مفيد است ولی اگر این عارضه در مراحل بعدي باشد، بي‌حسي مداوم ايجاد می شود كه تنها مي‌توان با درمان جراحي آن را رفع كرد. در این جراحی، كانال كوبيتال باز شده و عصب دچار مشکل، آزاد مي‌شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 29 / 1 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 67
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 23808
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 67
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 23808
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->